KONKURS RECYTATORSKI
Dziesięć przykazań młodego recytatora
- * Jeśli recytujesz wiersz na scenie, to przede wszystkim dlatego, że sprawia ci to przyjemność, chcesz to robić i masz coś ważnego do powiedzenia.
- * Jeśli wybrałeś już tekst i wiesz, dlaczego chcesz go powiedzieć - zastanów się jak to powiedzieć.
- * Zapomnij, że stoisz na scenie i masz ślicznie deklamować, po prostu mów – maluj obrazy, buduj nastroje.
- * Wiersz mów tak, jakbyś go tworzył.
- * Pamiętaj: najpierw powinna być myśl, a jej zewnętrzną formą – wypowiedziane słowo.
- * Mów tak, aby chciano Cię słuchać. Mów tylko wtedy, gdy chcą Cię słuchać.
- * Pamiętaj, że mówisz do konkretnej osoby, a nie do ścian czy sufitu – nawiązuj kontakt wzrokowy ze słuchaczami.
- * Bądź konsekwentny: jeśli zdecydowałeś się wypełnić kilka minut w życiu słuchaczy, nie zmieniaj tego zamiaru – nie spiesz się!
- * Cisza, milczenie, pauza – to też recytacja.
- * Twarz, ręce, nogi, całe ciało to elementy twojego występu. Są tłem i jego dopełnieniem, nie mogą więc być przypadkowe i nie mogą zdominować przekazu.
KONKURS RECYTATORSKI
W dniach 25 i 26 lutego 2024r. w bibliotece szkolnej odbyły się eliminacje do POWIATOWEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO „SŁOŃCE, SŁOŃCE I ŻYCIE”. Wzięło w nim udział 35 uczniów ze szkoły podstawowej (od klasy pierwszej po ósmą), którzy z chęcią podjęli wyzwanie nauczenia się i pięknej recytacji utworu poetyckiego oraz fragmentu prozy.
KONKURS RECYTATORSKI
W dniach 27 i 28 lutego 2023r. w bibliotece szkolnej odbyły się eliminacje
do POWIATOWEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO „SŁOŃCE, SŁOŃCE – I – ŻYCIE…”. Wzięło w nim udział 32 uczniów ze szkoły podstawowej (od klasy pierwszej po ósmą), którzy z chęcią podjęli wyzwanie nauczenia się i pięknej recytacji utworu poetyckiego oraz fragmentu prozy.
SUKCESY NASZYCH RECYTATORÓW
W dniach 28 lutego i 4 marca 2020r. w bibliotece szkolnej odbyły się eliminacje szkolne do XXII POWIATOWEGO KONKURSU RECYTATORSKIEGO „SŁOŃCE, SŁOŃCE – I – ŻYCIE…”. Wzięło w nim udział 28 uczniów ze szkoły podstawowej (od klasy pierwszej po ósmą), którzy z chęcią podjęli się trudu nauczenia się i pięknej recytacji utworu poetyckiego oraz fragmentu prozy.